גלובס אורח
|
פורסם: שלישי 19.06.07 5:46 נושא ההודעה: הצרכן הישראל הצעיר, מתחת לגיל 30, מעדיף חד משמעית גלישה באינטרנט על פני צפייה בטלוויזיה |
|
|
סקר גלובס-סמית` לוועידת התקשורת והאינטרנט: הצרכן הישראל הצעיר, מתחת לגיל 30, מעדיף חד משמעית גלישה באינטרנט על פני צפייה בטלוויזיה
בגילאים 10-19 שנים נפער פער אדיר, עם 68% שרואים באינטרנט מדיום עיקרי לעומת 10% בלבד לטלוויזיה * בגילאי 18-29, 57% מעדיפים אינטרנט לעומת 29% לטלוויזיה * בכירי התקשורת יגיבו, מחר בוועידה, על התוצאות
כתב גלובס 21:00 18/6/07
הצרכן הישראל הצעיר, מתחת לגיל 30, מעדיף חד משמעית את הגלישה באינטרנט על פני צפייה בטלוויזיה. כך עולה מסקר מיוחד שנערך על ידי "גלובס מחקרים" בשיתוף PwC קסלמן וקסלמן לקראת כנס התקשורת והאינטרנט של "גלובס", שיפתח היום (ג`) במלון דיוויד אינטרקונטינטל בת"א.
כ-35% מכלל הנשאלים בסקר בחרו באינטרנט כמדיום העיקרי שלהם בשנה האחרונה, לעומת 46% שבחרו בטלוויזיה. גם כאן ניכר צמצום פערים מהיר, אולם כשבוחנים את הנתונים בשכבות הגילאים מתחת לגיל 30 מקבלים תוצאה שאין להגדיר אותה אלא כמהפך.
שימו מודעה
לב: בשכבת הגיל שבין 10 ל-19 שנים, 68% רואים באינטרנט מדיום עיקרי, לעומת 10% בלבד שבחרו בטלוויזיה ו-22% שסבורים שאין הבדל בין השניים. מדובר בפער אדיר לטובת הרשת על פני המסך הקטן.
בשכבת הגילאים שבין 18 ל-29, 57% מעדיפים את האינטרנט לעומת 29% לטלוויזיה ו-13% שסבורים שאין הבדל.
עוד עולה מהסקר, כי 42% מהאנשים הגדילו את היקף השימוש באינטרנט בשנה האחרונה, לעומת 8% שהשתמשו יותר בטלוויזיה.
הסקר מצא, כי אנשים עדיין משתמשים באינטרנט ובטלוויזיה באופן המסורתי ולא מרבים להשתמש בשירותים הנלווים שאלה מציעים. כך, נמצא כי למרות הניסיונות של הטלוויזיה להכניס שירותים אינטראקטיביים למסך, 74% מהנשאלים לא השתמשו בשירותים אלה כלל בשנה האחרונה.
לגבי השימושים העיקריים הנעשים באינטרנט - 39% מהנשאלים הורידו קבצי מוזיקה דרך הרשת יותר מעשר פעמים השנה. הורדת קובצי מוזיקה דרך הרשת פופולרית יותר מהורדת סרטים דרך הרשת: 21% בלבד אמרו שהורידו סרטים יותר מעשר פעמים השנה. עריכת קניות וביצוע תשלומים דרך האינטרנט פחות פופולריים: רק 7% מהנשאלים אמרו כי קנו או שילמו דרך האינטרנט יותר מעשר פעמים השנה.
לעומת זאת, אנשים רואים את האינטרנט כמדיום טוב להכיר אנשים: 40% מהנשאלים ניהלו קשרים חברתיים באינטרנט יותר מעשר פעמים בשנה החולפת - 71% מקרב בני 18-29, לעומת 19% בקרב בני 50 פלוס.
הסקר נערך באמצעות מכון חנוך ורפי סמית בראשית יוני, בקרב מדגם מייצג של 500 בתי אב יהודים. טעות הדגימה המרבית - 4.5%.
http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000222214&fid=59 8 |
|